Ugrás a tartalomhoz

Szolgáltatásstatisztikai főosztály

Szolgáltatásstatisztikai főosztály feladatai

 

1. A Szolgáltatásstatisztikai főosztály szakterületei:
1.1. turizmusstatisztika,
1.2. szállítás-, közlekedésstatisztika,
1.3. kutatás-fejlesztés és innováció,
1.4. információ-, kommunikáció- és digitalizációstatisztika,
1.5. belkereskedelem- és vendéglátás-statisztika,
2. A Szolgáltatásstatisztikai főosztály statisztikai adat-előállítási folyamat szerinti feladatai:
2.1. a KSH turizmusstatisztikai adatfelvételeinek szakmai tervezése, előkészítése, a kapcsolódó adatgyűjtési tevékenység ellátása, a begyűjtött adatok feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése, valamint a Hivatalos Statisztikai Szolgálat más szerveinek adatfelvételeiből, illetve adminisztratív adatforrásokból és egyéb másodlagos adatforrásokból származó adatok átvétele, feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése;
2.2. a KSH szállítás- és közlekedésstatisztikai adatfelvételeinek szakmai tervezése, előkészítése, a kapcsolódó adatgyűjtési tevékenység ellátása, a begyűjtött adatok feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése, valamint a Hivatalos Statisztikai Szolgálat más szerveinek adatfelvételeiből, illetve adminisztratív adatforrásokból és egyéb másodlagos adatforrásokból származó adatok átvétele, feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése;
2.3. a KSH kutatás-fejlesztésre és innovációra vonatkozó adatfelvételeinek szakmai tervezése, előkészítése, a kapcsolódó adatgyűjtési tevékenység ellátása, a begyűjtött adatok feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése, valamint a Hivatalos Statisztikai Szolgálat más szerveinek adatfelvételeiből, illetve adminisztratív adatforrásokból és egyéb másodlagos adatforrásokból származó adatok átvétele, feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése;
2.4. a KSH információ-, kommunikáció- és digitalizációstatisztikai adatfelvételeinek szakmai tervezése, előkészítése, a kapcsolódó adatgyűjtési tevékenység ellátása, a begyűjtött adatok feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése, valamint a Hivatalos Statisztikai Szolgálat más szerveinek adatfelvételeiből, illetve adminisztratív adatforrásokból és egyéb másodlagos adatforrásokból származó adatok átvétele, feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése;
2.5. a KSH belkereskedelem és vendéglátás adatfelvételeinek szakmai tervezése, előkészítése, a kapcsolódó adatgyűjtési tevékenység ellátása, a begyűjtött adatok feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése, valamint a Hivatalos Statisztikai Szolgálat más szerveinek adatfelvételeiből, illetve adminisztratív adatforrásokból és egyéb másodlagos adatforrásokból származó adatok átvétele, feldolgozása, minőség-ellenőrzése, javítása és adatbázisba rendezése;
2.6. a gyűjtött és átvett adatok ágazati szintű validálása;
2.7. részvétel az elektronikus adatgyűjtési technikák fejlesztésében, új adatforrások átvételének fejlesztésében, kidolgozásában, minőség-ellenőrzésében;
2.8. a főosztály feladatkörébe tartozó szakterületek módszertanának dokumentálása és fejlesztése;
2.9. a főosztály feladatkörébe tartozó statisztikákkal összefüggő átfogó feladatok koordinációja;
2.10. adat-összeállítások, elemzések, gyorstájékoztatók készítése a főosztály feladatkörébe tartozó szakstatisztikákból;
2.11. közreműködés a több szakterületet érintő KSH-kiadványok összeállításában;
2.12. hazai és nemzetközi tájékoztatás és adatátadások, illetve az adatokhoz való hozzáférés biztosítása;
2.13. a főosztályhoz tartozó regiszterek tartalmának naprakészen tartása, a regiszterek karbantartásához szükséges adatfelvételek tervezése.