Ugrás a tartalomhoz

Kommunikációs főosztály feladatai

Kommunikációs főosztály

 

A Kommunikációs főosztály feladatai:

1. a KSH egységes és koordinált külső kommunikációjának irányítása és megvalósítása, a Statisztikai Igazgatósággal, valamint az érintett szervezeti egységekkel szoros együttműködésben;
2. javaslatot tesz a KSH külső kommunikációs stratégiájára, és megvalósítja azt, szabályozza a külső kommunikációs tevékenységet;
3. felelős a KSH statisztikaikultúra-fejlesztési tevékenységére vonatkozó szakmai program kialakításáért és végrehajtásáért;
4. kialakítja és fejleszti a KSH arculatát és közzétételi eszköztárát;
5. felel a nyilvánosság számára eljuttatni kívánt üzenetek, tartalmak, sajtóközlemények megfelelő körben való terjesztéséért és felel a tájékoztatási adatbázis frissítéséért a Felhasználói kapcsolatok főosztállyal együtt;
6. kommunikációt biztosít a felhasználók széles körével, az adatszolgáltatókkal, a kiemelt felhasználói csoportokkal;
7. kapcsolatot tart a médiával, ellátja a sajtószóvivői feladatokat, megszervezi a sajtóeseményeket, az elektronikus sajtófigyelést és a sajtómegjelenések értékelését;
8. koordinálja a nyilatkozatra jogosult munkavállalók sajtónyilatkozatait, menedzseli a vezetők sajtószerepléseit, kialakítja a nyilvánosság tájékoztatásának rendjét;
9. sajtókommunikációs szempontból előkészíti és nyilvántartja a felső vezetők konferencián, fórumokon történő megjelenéseit, nyilvántartást vezet az ott elhangzott előadásokról, tájékoztatókról, és gondoskodik azok publikálásáról;
10.  végzi a KSH tevékenységével kapcsolatos sajtóanyagok elektronikus archiválását, vezeti a sajtónyilvántartást;
11.  tervezi, szervezi és megvalósítja a KSH tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs kampányokat;
12.  előmozdítja a statisztika hasznosulását, részt vesz a felhasználók igényeinek megfelelő termékek és szolgáltatások tervezésében;
13.  közreműködik a KSH által közreadott adatoknak, elemzéseknek az egyes célcsoportok számára legmegfelelőbb formáinak kialakításában;
14.  elősegíti az adatok által bemutatott társadalmi, gazdasági, környezeti jelenségek és folyamatok alakulásáról szóló tájékoztatás közérthetővé tételét;
15.  működteti a KSH közösségimédia-felületeit, koordinálja a tartalmak elkészítését;
16.  rendezvényeket, sajtóreggeliket, sajtótájékoztatókat szervez a KSH részére, a más szervezetek által tartott rendezvényeken a KSH részvételét támogatja.