Ugrás a tartalomhoz

Nyomtatványok - Tájékoztató e-mailes adatszolgáltatáshoz, 2025

Tisztelt Adatszolgáltató!

 

Az Országos Statisztikai Adatfelvételi Programról (OSAP) szóló kormányrendeletben meghatározott egyes adatgyűjtések tekintetében az adatszolgáltatást 2013. január 1-jétől a KSH-ELEKTRA rendszeren kell teljesíteni.

 

A küldendő adatlapok többségét, amelyek kötelezően a KSH-Elektra rendszeren keresztül küldendőek csak mintaként, PDF formátumban tesszük közzé.

 

Azon néhány adatszolgáltatás esetén, amelyek nem a KSH-Elektra rendszeren keresztül küldendőek, letöltheti és e-mailen csatolt állományként visszajuttathatja a kérdőíveket. A kérdőívek Excel, a kitöltési útmutatók és a segédletek Excel, illetve Word formátumban találhatók meg a honlapon. A kérdőívek beküldési címe azok borítólapján (az Excel fájlok „elolap” elnevezésű munkalapján) került feltüntetésre, de a bal oldali menü Kérdőívek listája alatt, az adott adatgyűjtésnél is megtalálható.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a beküldési e-mail cím (a postai címhez hasonlóan) adatszolgáltatásonként eltérő lehet!

 

  • Az Excel formátumban megjelenített kérdőíveket a Mentés másként menüponttal saját gépére töltse le (kattintson a kérdőív ikonjára a jobb egérgombbal, és a megjelenő helyi menüből válassza ki a "Mentés másként..." ("Save target as...") parancsot) és a továbbiakban ezen a fájlon dolgozzon.


  • A kérdőívek oldalai egy fájlon belül több munkalapon találhatók! A megnyitott kérdőíven az egyes oldalak között a bal alsó sarokban lévő munkalapfülekre kattintva mozoghat.


  • Egy munkalapon belül az ENTER vagy a TAB billentyűvel, illetve egérrel mozoghat. A táblázatokon belüli, illetve táblázatok közötti mozgás iránya az "Eszközök" menü, "Beállítások" almenüpontjában, a "Szerkesztés" lapon állítható. Az "ENTER után továbblép" pontban megadhatja azt az irányt (jobbra, lefelé), amelyet a kitöltéshez ideálisnak tart.


  • Előfordulhat, hogy egyes kérdőívek oldalait másolni (sokszorozni) kell. Ilyen eset pl. ha egy adott oldalon lévő táblá(ka)t több településre, tevékenységre stb. kell kitölteni. A munkalap másolásának menete: a képernyő bal alsó sarkában található munkalapfülön a jobb egérgombbal kattintva megjelenik egy helyi menü. Ebből ki kell választani a "Másolás vagy áthelyezés..." parancsot. A párbeszédpanelen meg kell adni az új munkalap(ok) helyét (javasoljuk, hogy ez a munkafüzet vége legyen). A párbeszédpanelen a "Legyen másolat" négyzetet be kell jelölni!


  • Az előlapokon leggyakrabban előforduló azonosító adatok:
    • Törzsszám: a vállalkozás statisztikai számjelének első 8 számjegye (megegyezik az adószám első 8 számjegyével).
    • Szakágazat: a vállalkozás statisztikai számjelének 9-12. számjegye.
    • Vármegyekód: a vállalkozás statisztikai számjelének utolsó két számjegye (általában az adatszolgáltató székhely szerinti vármegyekódja). A lehetséges értékek:

01  Budapest
02  Baranya vármegye
03  Bács-Kiskun vármegye
04  Békés vármegye
05  Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
06  Csongrád-Csanád vármegye
07  Fejér vármegye
08  Győr-Moson-Sopron vármegye
09  Hajdú-Bihar vármegye
10  Heves vármegye
11  Komárom-Esztergom vármegye
12  Nógrád vármegye
13  Pest vármegye
14  Somogy vármegye
15  Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
16  Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
17  Tolna vármegye
18  Vas vármegye
19  Veszprém vármegye
20  Zala vármegye

Az előlapon szereplő egyéb azonosító adatok (szervezet neve, címe stb.) az ellenőrzés szempontjából szintén nagyon fontosak, kérjük, ezen mezőket se hagyja üresen.

 

  • Kérjük, hogy az adatbevitel során az egész számok tagolására ne használjon semmilyen szimbólumot (pont, vessző, szóköz). Tizedestört beírásakor ne pontot, hanem a numerikus billentyűzeten szereplő vesszőt használja (kivéve, ha az EXCEL, illetve a WINDOWS beállítása angol nyelvű).


  • Szükség esetén forduljon az adatgyűjtés felelős munkatársához, akinek nevét és elérhetőségét a Határidőnaplóban találja meg.


  • Egyes, nómenklatúrákat tartalmazó kérdőívek év közben is változhatnak!