Az egy pedagógusra jutó tanulók száma az alapfokú oktatásban: egy pedagógus munkakörben foglalkoztatottra jutó tanulólétszám az általános iskolák nappali képzésein, a pedagógusok, illetve tanulók területi megoszlása esetén a feladatellátási hely területi egysége szerint számítva. Input jellegű mutató, idősorban a humán tőkébe fektetett beruházások változását méri.
Az egy pedagógusra jutó tanulók száma a középfokú oktatásban: egy pedagógus munkakörben foglalkoztatottra jutó tanulólétszám a középfokú iskolák nappali képzésein, a pedagógusok, illetve tanulók területi megoszlása esetén a feladatellátási hely területi egysége szerint számítva. Input jellegű mutató, idősorban a humán tőkébe fektetett beruházások változását méri.
Az egy oktatóra jutó hallgatók száma a felsőfokú oktatásban: egy oktatói munkakörben foglalkoztatottra jutó hallgatólétszám a felsőfokú oktatásban. Input jellegű mutató, idősorban a humán tőkébe fektetett beruházások változását méri.
Az egy számítógépre jutó tanulók száma: egy számítógépre jutó tanulólétszám oktatási szintenként a nappali képzéseken. Input jellegű mutató, idősorban a humán tőkébe fektetett beruházások változását méri.
Mutató/dimenzió | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.2.5.1. Az egy pedagógusra jutó tanulók száma az alapfokú oktatásban, fő | 10,2 | 10,1 | 9,9 | 10,4 | 10,4 | 10,4 | 10,3 | 10,3 | 10,3 | 10,1 | 9,9 | 9,7 | 9,6 | 9,5 | 9,5 | 9,5 |
Régiók szerint | ||||||||||||||||
Budapesta | 8,8 | 8,6 | 8,5 | 8,8 | 8,9 | 8,9 | 9,0 | 9,0 | 9,2 | 9,2 | 9,1 | 9,0 | 9,0 | 9,2 | 9,2 | 9,3 |
Pestb | 11,2 | 11,0 | 10,9 | 11,2 | 11,3 | 11,3 | 11,2 | 11,4 | 11,4 | 11,3 | 10,9 | 10,7 | 10,7 | 10,6 | 10,5 | 10,6 |
Közép-Magyarországc | 9,8 | 9,6 | 9,5 | 9,8 | 9,9 | 9,9 | 9,9 | 10,0 | 10,1 | 10,1 | 9,9 | 9,7 | 9,7 | 9,8 | 9,8 | 9,9 |
Közép-Dunántúl | 10,5 | 10,4 | 10,2 | 10,4 | 10,4 | 10,4 | 10,1 | 10,1 | 10,1 | 10,0 | 9,7 | 9,5 | 9,4 | 9,4 | 9,4 | 9,6 |
Nyugat-Dunántúl | 9,7 | 9,6 | 9,6 | 10,1 | 10,1 | 10,1 | 10,0 | 10,2 | 10,3 | 10,0 | 9,9 | 9,7 | 9,6 | 9,4 | 9,4 | 9,5 |
Dél-Dunántúl | 9,6 | 9,5 | 9,3 | 9,9 | 9,9 | 9,8 | 9,6 | 9,7 | 9,7 | 9,5 | 9,2 | 8,9 | 8,7 | 8,8 | 8,8 | 8,7 |
Dunántúl | 10,0 | 9,9 | 9,7 | 10,2 | 10,2 | 10,1 | 9,9 | 10,0 | 10,0 | 9,8 | 9,6 | 9,4 | 9,3 | 9,2 | 9,2 | 9,3 |
Észak-Magyarország | 10,5 | 10,4 | 10,3 | 10,9 | 11,1 | 11,1 | 10,9 | 10,9 | 10,8 | 10,4 | 10,2 | 9,9 | 9,7 | 9,5 | 9,6 | 9,7 |
Észak-Alföld | 10,8 | 10,7 | 10,6 | 11,1 | 11,1 | 11,1 | 11,0 | 10,9 | 10,9 | 10,5 | 10,3 | 10,0 | 9,8 | 9,7 | 9,7 | 9,7 |
Dél-Alföld | 10,5 | 10,3 | 10,1 | 10,6 | 10,7 | 10,7 | 10,4 | 10,4 | 10,4 | 10,1 | 9,9 | 9,6 | 9,4 | 9,2 | 9,2 | 9,1 |
Alföld és Észak | 10,6 | 10,5 | 10,3 | 10,9 | 11,0 | 11,0 | 10,8 | 10,8 | 10,7 | 10,3 | 10,1 | 9,9 | 9,6 | 9,5 | 9,5 | 9,5 |
2.2.5.2. Az egy pedagógusra jutó tanulók száma a középfokú oktatásban, fő | 11,8 | 11,6 | 11,3 | 11,7 | 12,0 | 12,0 | 11,8 | 11,9 | 11,4 | 10,8 | 10,2 | 9,9 | 9,6 | 9,7 | 9,5 | 9,6 |
Régiók szerint | ||||||||||||||||
Budapesta | 10,1 | 10,1 | 9,9 | 10,6 | 10,7 | 10,7 | 10,5 | 10,7 | 10,8 | 10,3 | 9,7 | 9,4 | 9,1 | 9,4 | 9,3 | 9,4 |
Pestb | 11,1 | 10,9 | 10,7 | 11,0 | 11,6 | 11,5 | 11,3 | 11,5 | 11,1 | 10,7 | 10,1 | 9,9 | 9,6 | 10,3 | 10,2 | 10,3 |
Közép-Magyarországc | 10,4 | 10,2 | 10,1 | 10,7 | 10,9 | 10,9 | 10,7 | 10,9 | 10,9 | 10,4 | 9,8 | 9,6 | 9,3 | 9,6 | 9,5 | 9,6 |
Közép-Dunántúl | 12,6 | 12,6 | 12,0 | 12,4 | 12,6 | 12,8 | 12,7 | 12,6 | 11,9 | 11,4 | 10,6 | 9,9 | 9,7 | 9,8 | 9,7 | 9,8 |
Nyugat-Dunántúl | 12,2 | 12,1 | 11,8 | 12,5 | 12,6 | 12,8 | 12,4 | 12,4 | 11,8 | 11,3 | 11,0 | 10,3 | 10,0 | 10,0 | 9,7 | 9,8 |
Dél-Dunántúl | 11,6 | 11,3 | 11,0 | 11,5 | 11,6 | 11,7 | 11,9 | 11,9 | 11,7 | 10,9 | 10,2 | 9,9 | 9,8 | 9,6 | 9,4 | 9,5 |
Dunántúl | 12,1 | 12,0 | 11,6 | 12,1 | 12,3 | 12,4 | 12,3 | 12,3 | 11,8 | 11,2 | 10,6 | 10,1 | 9,8 | 9,8 | 9,6 | 9,7 |
Észak-Magyarország | 13,2 | 12,9 | 12,4 | 12,5 | 12,7 | 13,0 | 13,0 | 12,6 | 12,1 | 11,6 | 11,0 | 10,7 | 10,1 | 10,2 | 10,0 | 9,9 |
Észak-Alföld | 12,8 | 12,4 | 11,7 | 12,2 | 12,6 | 12,6 | 12,3 | 12,6 | 11,9 | 10,9 | 10,2 | 10,0 | 9,7 | 9,6 | 9,6 | 9,6 |
Dél-Alföld | 12,4 | 12,0 | 11,6 | 11,8 | 12,2 | 12,0 | 11,7 | 11,6 | 10,9 | 10,3 | 9,7 | 9,5 | 9,4 | 9,2 | 9,0 | 9,0 |
Alföld és Észak | 12,8 | 12,4 | 11,9 | 12,2 | 12,5 | 12,5 | 12,3 | 12,3 | 11,6 | 10,9 | 10,2 | 10,0 | 9,7 | 9,6 | 9,5 | 9,5 |
2.2.5.3. Az egy oktatóra jutó hallgatók száma a felsőoktatásban, fő | 9,6 | 10,0 | 10,8 | 10,9 | 10,8 | 11,1 | 11,2 | 11,3 | 11,4 | 10,6 | 10,3 | 9,7 | 9,2 | 8,8 | 8,9 | 8,7 |
2.2.5.4. Az egy számítógépre jutó tanulók, hallgatók száma, főd | 6,2 | 5,8 | 5,5 | 5,4 | 5,2 | 4,7 | 6,0 | 5,6 | 5,3 | 5,2 | 4,8 | 4,9 | 4,2 | 4,3 | 4,4 | 4,2 |
Oktatás szintje szerint | ||||||||||||||||
alapfok | 7,9 | 7,3 | 6,5 | 6,4 | 6,3 | 5,5 | 7,7 | 6,3 | 6,3 | 6,3 | 6,3 | 6,1 | 5,1 | 5,1 | 4,9 | 4,9 |
középfok | 5,3 | 5,0 | 4,7 | 4,5 | 4,4 | 4,0 | 5,8 | 5,5 | 5,2 | 4,9 | 4,7 | 4,6 | 4,5 | 4,3 | 4,2 | 4,1 |
felsőfok | 5,9 | 5,5 | 5,6 | 5,5 | 5,1 | 4,9 | 4,3 | 4,7 | 4,0 | 4,1 | 3,6 | 3,9 | 2,9 | 3,4 | 3,8 | 3,5 |