Foglalkozások Egységes Osztályozási Rendszere (FEOR–08)

4123 Pénzügyi, statisztikai, biztosítási adminisztrátor

Pénzügyi nyilvántartások vezetésével, statisztikai adatszolgáltatással, bér- és munkaerő-gazdálkodással, pénzkezeléssel, biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos adminisztrációs feladatokat lát el.

Feladatai:

  1. pénzügyi, adó- és vámnyilvántartások vezetése, bejövő és kimenő számlák nyilvántartása, egyeztetése;
  2. pénzforgalmi és hitelezési feladatok előkészítése, pénzügyi tervezés előkészítése, számlalikvidációval kapcsolatos feladatok ellátása;
  3. adat- és titokvédelemmel kapcsolatos jogszabályok, utasítások betartása;
  4. új vagy lemondott biztosítások-, kárigények-, biztosítási feltételek- és kifizetések feldolgozása;
  5. statisztikai vagy biztosítási statisztikai adatok gyűjtése és összeállítása szokásos vagy speciális információs források alapján;
  6. végösszegek, átlagok, százalékok és egyéb adatok kiszámítása és prezentálása az előírt táblázatos formában;
  7. pénzügyi dokumentumok összeállítása és kamatok, illetve jutalékok és befizetendő illetékek kiszámítása;
  8. az ügyfelek vagy a munkáltató megbízásából értékesített vagy vásárolt kötvényekre, részvényekre és egyéb értékpapírokra vonatkozó nyilvántartások vezetése.

Jellemző munkakörök:

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

« Vissza