3653 Társadalombiztosítási és segélyezési hatósági ügyintéző
A társadalom- és nyugdíjbiztosítással kapcsolatos jogszabályokban, utasításokban meghatározott igazgatási és egyéb adminisztrációs feladatokat lát el.
Feladatai:
- a társadalom- és nyugdíjbiztosítással kapcsolatos alapeljárás és jogorvoslati eljárás lefolytatása;
- hatósági és bírósági eljárásokban való közreműködés;
- jogszabályoknak megfelelő határozattervezetek elkészítése, a megfelelő indoklások feltüntetése, a kiadói utasítás feltüntetése, ezt követően az ügyirat revizorhoz való továbbítása;
- társadalom- és nyugdíjbiztosítással kapcsolatos tájékoztatás és adatszolgáltatás szóban és írásban;
- az illetékesség, a hatáskör és a képviseleti jogosultság vizsgálata az egyes ügyek esetében;
- a kérelem, a dokumentum formai és tartalmi követelményeinek vizsgálata;
- hiánypótlásra, illetékfizetésre való felszólítás, idézés kiküldése;
- szakhatóságok, szakértők, társhatóságok és egyéb szervek megkeresése;
- saját hatáskörben határozat módosítása, javítása, kiegészítése, visszavonása;
- adatok igazolása, adatok közlése, adatok szolgáltatása;
- az ügyiratok érkeztetése, az iktatás és az előzményezés helyességének ellenőrzése, az ügyiratok iktatása, a beérkezett válaszok, levelek, igazolások ügyiratba történő azonnali beszerelése, a szükséges intézkedések megtétele;
- az ügyiratok folyamatos figyelemmel kísérése, határidőzése, a határidő leteltekor a szükséges intézkedések megtétele, az adatszolgáltatás sürgetése;
- megbeszélések, értekezletek, rendezvények szervezése;
- döntések írásba foglalása, döntések, vezetői utasítások nyilvántartása.
Jellemző munkakörök:
- Nyugdíj-ügyintéző
- Szociális juttatási ügyintéző
- Társadalombiztosítási ügyintéző, hatósági
Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:
« Vissza