Foglalkozások Egységes Osztályozási Rendszere (FEOR–08)

3653 Társadalombiztosítási és segélyezési hatósági ügyintéző

A társadalom- és nyugdíjbiztosítással kapcsolatos jogszabályokban, utasításokban meghatározott igazgatási és egyéb adminisztrációs feladatokat lát el.

Feladatai:

  1. a társadalom- és nyugdíjbiztosítással kapcsolatos alapeljárás és jogorvoslati eljárás lefolytatása;
  2. hatósági és bírósági eljárásokban való közreműködés;
  3. jogszabályoknak megfelelő határozattervezetek elkészítése, a megfelelő indoklások feltüntetése, a kiadói utasítás feltüntetése, ezt követően az ügyirat revizorhoz való továbbítása;
  4. társadalom- és nyugdíjbiztosítással kapcsolatos tájékoztatás és adatszolgáltatás szóban és írásban;
  5. az illetékesség, a hatáskör és a képviseleti jogosultság vizsgálata az egyes ügyek esetében;
  6. a kérelem, a dokumentum formai és tartalmi követelményeinek vizsgálata;
  7. hiánypótlásra, illetékfizetésre való felszólítás, idézés kiküldése;
  8. szakhatóságok, szakértők, társhatóságok és egyéb szervek megkeresése;
  9. saját hatáskörben határozat módosítása, javítása, kiegészítése, visszavonása;
  10. adatok igazolása, adatok közlése, adatok szolgáltatása;
  11. az ügyiratok érkeztetése, az iktatás és az előzményezés helyességének ellenőrzése, az ügyiratok iktatása, a beérkezett válaszok, levelek, igazolások ügyiratba történő azonnali beszerelése, a szükséges intézkedések megtétele;
  12. az ügyiratok folyamatos figyelemmel kísérése, határidőzése, a határidő leteltekor a szükséges intézkedések megtétele, az adatszolgáltatás sürgetése;
  13. megbeszélések, értekezletek, rendezvények szervezése;
  14. döntések írásba foglalása, döntések, vezetői utasítások nyilvántartása.

Jellemző munkakörök:

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

« Vissza