Foglalkozások Egységes Osztályozási Rendszere (FEOR–08)

3142 Informatikai és kommunikációs rendszerek felhasználóit támogató technikus

Műszaki segítséget nyújt a felhasználók részére közvetlenül vagy telefonon, e-mailben vagy más elektronikus eszköz segítségével, többek között szoftverrel, hardverrel, számítógépes perifériaberendezésekkel, hálózatokkal, adatbázisokkal és internettel kapcsolatos problémákat diagnosztizál és old meg, illetve iránymutatást és támogatást nyújt a különféle rendszerek üzembe helyezését, telepítését és karbantartását illetően.

Feladatai:

  1. válaszadás a szoftver- vagy hardverüzemeltetéssel kapcsolatos felhasználói kérdésekre a problémák megoldása érdekében;
  2. a felügyelete alatt működő rendszer működésének folyamatos ellenőrzése a megfelelő üzemelés biztosítása és a hibák kiszűrése érdekében;
  3. hardver, szoftver vagy perifériaberendezések telepítése és ezek kisebb hibáinak javítása a tervezési vagy telepítési leírás alapján;
  4. a távközlési és/vagy számítógépes rendszerek napi teljesítményének, terhelési adatainak felügyelete;
  5. az alkalmazottak által használandó berendezések üzembehelyezése, a kábelek, operációs rendszerek vagy a szükséges szoftverek megfelelő telepítésének elvégzése, illetve biztosítása;
  6. nyilvántartás vezetése a napi adatkommunikációs tranzakciókról, problémákról és kiigazító intézkedésekről, illetve a telepítési műveletekről;
  7. a felhasználói kézikönyvek, műszaki leírások és egyéb dokumentumok rendszeresen tanulmányozása a lehetséges megoldás kutatása és megvalósítása érdekében.

Jellemző munkakörök:

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

« Vissza