3142 Informatikai és kommunikációs rendszerek felhasználóit támogató technikus
Műszaki segítséget nyújt a felhasználók részére közvetlenül vagy telefonon, e-mailben vagy más elektronikus eszköz segítségével, többek között szoftverrel, hardverrel, számítógépes perifériaberendezésekkel, hálózatokkal, adatbázisokkal és internettel kapcsolatos problémákat diagnosztizál és old meg, illetve iránymutatást és támogatást nyújt a különféle rendszerek üzembe helyezését, telepítését és karbantartását illetően.
Feladatai:
- válaszadás a szoftver- vagy hardverüzemeltetéssel kapcsolatos felhasználói kérdésekre a problémák megoldása érdekében;
- a felügyelete alatt működő rendszer működésének folyamatos ellenőrzése a megfelelő üzemelés biztosítása és a hibák kiszűrése érdekében;
- hardver, szoftver vagy perifériaberendezések telepítése és ezek kisebb hibáinak javítása a tervezési vagy telepítési leírás alapján;
- a távközlési és/vagy számítógépes rendszerek napi teljesítményének, terhelési adatainak felügyelete;
- az alkalmazottak által használandó berendezések üzembehelyezése, a kábelek, operációs rendszerek vagy a szükséges szoftverek megfelelő telepítésének elvégzése, illetve biztosítása;
- nyilvántartás vezetése a napi adatkommunikációs tranzakciókról, problémákról és kiigazító intézkedésekről, illetve a telepítési műveletekről;
- a felhasználói kézikönyvek, műszaki leírások és egyéb dokumentumok rendszeresen tanulmányozása a lehetséges megoldás kutatása és megvalósítása érdekében.
Jellemző munkakörök:
- Adatbázis aszisztens
- Helpdesk operátor
- PC-támogató
- Rendszeradminisztrátor
- Számítógép programozó aszisztens
- Számítógép ügyeletes
- Számítógépes kisegítő technikus
- Számítógépes műszaki technikus
- Számítógépes rendszerkarbantartó
Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:
« Vissza