2531 Piackutató, reklám- és marketingtevékenységet tervező, szervező
Vizsgálja a termékek, szolgáltatások piaci lehetőségeit, eladhatóságukat, bevezetettségüket, kutatja a fogyasztók vásárlási szokásait, marketing-, kereskedelmi, értékesítési terveket állít össze és valósít meg, valamint az új termékek, illetve szolgáltatások bevezetése, a forgalom növelése érdekében reklámtevékenységet végez.
Feladatai:
- reklámkampányok tervezése, kidolgozása és szervezése az áruk értékesítése céljából;
- reklámstratégiák kidolgozása;
- közreműködés az egységes vállalati-, vagy márka-arculat biztosításában, tanácsadás a vezetőknek a reklám- és marketingtevékenységről;
- reklámkampányok koordinálása;
- közreműködés rendezvényeken, kongresszusokon, konferenciákon, árubemutatókon, kiállításokon, kvízjátékokon, vetélkedőkön, bemutatókon, jótékonysági eseményeken, road-show-kon, üzemlátogatásokon, ünnepségeken stb.;
- marketingkutatások lebonyolítása, a fogyasztási szokásokra és preferenciákra vonatkozó adatok elemzése;
- adatok gyűjtése áruról, területről, a piaci környezetről, a kereslet-kínálat alakulásáról, a vevők összetételéről, a vásárlási szokásokról;
- információk, adatok rögzítése;
- piaci lehetőségek vizsgálata, piackutatás végzése.
Jellemző munkakörök:
- Marketinges közgazdász
- Marketingkoordinátor
- Piackutatási elemző
- PR-tanácsadó
- Reklámelőadó
- Reklámszervező
- Reklámszövegíró
- Sales Branch Manager
- Termékmenedzser
Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:
« Vissza