4.7.18. Az internetet használó vállalkozások közösségi média használata (2013–)*

(%)

< >
Megnevezés 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
A közösségi média eszköz típusa szerint
Közösségi oldalak 26,9 27,1 29,3 34,4 38,3 .. 39,9 44,8
Blog vagy mikroblog 2,7 3,0 4,1 4,8 5,1 .. 4,1 4,2
Multimédia tartalmakat megosztó oldalak 12,0 9,8 11,7 13,2 14,2 .. 11,2 10,8
Wiki alapú, tudást megosztó eszközök 7,7 3,9 5,0 6,0 5,3 .. 2,8 2,1
A közösségi média eszköz használatának célja szerint
A vállalkozás arculatának vagy termékeinek fejlesztése 15,2 .. 21,9 .. 27,5 .. 31,4 ..
Válaszadás fogyasztói kérdésekre és felvetésekre, fogyasztói vélemények beszerzése 8,1 .. 12,6 .. 17,4 .. 21,5 ..
A fogyasztók bevonása egy-egy termék fejlesztésébe vagy kialakításába 2,3 .. 3,9 .. 5,0 .. 6,5 ..
Üzleti partnerekkel vagy egyéb szervezetekkel való együttműködés 8,3 .. 8,4 .. 10,9 .. 11,0 ..
Álláshelyek meghirdetése 7,1 .. 12,8 .. 23,6 .. 27,2 ..
Vélemények, szempontok, tudás megosztása a vállalaton belül 5,1 .. 7,7 .. 10,2 .. 9,9 ..
*Az adatok az EU ajánlása alapján csak a C, D, E, F, G, H, I, J és L, M és N nemzetgazdasági ágakat tartalmazzák.A táblázatban szereplő mutatók az EU vállalati IKT használatra vonatkozó modell kérdőívével összhangban nem kerülnek minden évben megkérdezésre. 

© Központi Statisztikai Hivatal, 2011